Magisk gräns?

Magisk gräns eller psykologiskt? I lördags fyllde Molly 4 månader! Grattis lilltös! :) När dom fyller 4 månader så får man ju börja med smakportioner. Det hade ju vi redan gjort fast bara 2-3 tillfällen. Nu har hon fått majspuré tre dagar i rad samt någon sked göt på kvällen. Sov hela natten!

Jag har ju också haft ett starkt önskemål om att Molly ska ta flaskan bara för att jag värderar egentid rätt högt. Vill åka och träna mm, utan att behöva kolla på klockan och stressa hem för att amma. Igår provade vi flaskan igen och det gick faktiskt ganska bra! :)

Idag har jag dock knappt haft någon mjölk när jag ammat. Kan det verkligen gå så snabbt att mjölken sinar? Nu på kvällen fick jag ut endast 10 ml när jag provade att pumpa, Molly kämpade och kämpade men fick inget! Jag fick lov att ge ersättning, hon var ju hungrig! Sen somnade hon... Fick bara i henne strax under 90 ml så snart vaknar hon väl och är hungrig igen.

Jaha, ska man sluta amma nu, bara sådär?? Konstigt i så fall, det är ju rätt mysigt trots allt.. Vi får väl se om mjölken rinner till helt enkelt.


Kommentarer
Postat av: Sussie

Precis samma sak hände för mig, när Tilly började med smakisar och gröt så sinade jag rätt ordentligt... lyckades dock få igång det lite så där lagom för att det skulle räcka till några mål om dagen.... men med facit i hand så önskar jag att jag hade låtit bli smakisar ett tag till och kunnat amma mera! från 4 månader ammade jag henne morgon och lunch och till natten fick hon flaska med ersättning, sov hela natten på det sen. Mot slutet så fick hon bara bröstet på morgonen och om hon vaknade på natten... slutade helt när hon var bara 6 månader, hon ville inte ha, antagligen för att jag inte hade nån mjölk... jag sörjde amningen mycket!

2011-06-10 @ 10:37:24
Postat av: Linnea & Smilla

Amma ofta ofta så kommer det säkert tillbaka på någon/några dagar. Jag märkte skillnad i tillgången beroende på hur ofta jag ammade, på bara någon dag. Fantastisk mekanism det där. :)

2011-06-11 @ 19:03:04
Postat av: Hannah

När jag frågade bvc om de där så sa hon att det kan gå så fort som när Vidar sover en helnatt så kan det sinat.. tydligen superkänsligt!

2011-06-13 @ 09:13:11
URL: http://endag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0